Meest gestelde vragen
Vaccinaties
-
Is het mogelijk om mijn eerdere vaccinatiegegevens bij Thuisvaccinatie.nl te gebruiken voor een nieuwe aanvraag?
Ja, dat is mogelijk. Als je eerder bent gevaccineerd via Thuisvaccinatie.nl, kunnen we je vaccinatiehistorie meenemen in een nieuwe aanvraag. Bij het invullen van de intakeformulier is er de mogelijkheid om een vinkje te zetten voor het automatisch overnemen an je historische vaccinatiegegevens. Dit is alleen bij klanten die bij ons in het verleden al eerder zijn gevaccineerd. Zo hoef je niet opnieuw alles in te vullen en kunnen we op basis van je historie een passend vaccinatieadvies geven.
-
Heb ik een cholerastempel nodig?
Een cholerastempel, ook wel CNI-verklaring (Cholera Not Indicated), is niet langer nodig. In 2019 is dit door het LCR afgeschaft, in navolging van de WHO. Thuisvaccinatie.nl volgt de richtlijnen van het LCR en geeft geen cholerastempels meer.
-
Kunnen de vaccinaties bijwerkingen geven?
Vaccinaties kunnen soms bijwerkingen geven, lees er hier meer over.
-
Hoe weet ik welke vaccinaties nodig zijn?
Voor een globaal advies kijk je bij je bestemming. Het vaccinatieadvies is echter altijd persoonlijk en afhankelijk van verschillende factoren. Wat je gaat doen tijdens je reis, je medische verleden en bijvoorbeeld medicijngebruik kunnen van invloed zijn op het advies. Wij geven telefonisch géén advies. Om een persoonlijk advies te krijgen kan je altijd vrijblijvend een afpraak maken. Blijk je geen vaccinaties voor je reis nodig te hebben, dan wordt de afspraak kosteloos geannuleerd.
-
Hoe en wanneer krijg ik het vaccinatieadvies te weten?
Als je de afspraak volledig hebt afgerond (oa gezondheidsverklaring ingevuld) neemt een Reizigersgeneeskundig arts je aanmelding in behandeling. Zodra het advies is opgesteld ontvang je hier per email bericht van; dit kan tot enkele dagen vóór je afspraak duren. Als blijkt dat je geen vaccinaties nodig hebt, vervalt (kosteloos) de afspraak.