Meest gestelde vragen
Afspraken
-
Hoe laat komt de arts precies?
Voor afspraken bij jou thuis werken wij uitsluitend met tijdsblokken en kunnen helaas geen exacte tijdsindicatie geven. De avond voor de afspraak ontvang je een email met een tijdsindicatie; een tijdsblok van 2 uur waarbinnen de arts langskomt. Onze artsen kunnen, bijvoorbeeld afhankelijk van de verkeersdrukte, tijdens hun geplande route er voor kiezen om vroeger of later langs te komen dan deze tijdsindicatie. Wij verwachten daarom dat je het gehele tijdsblok zoals je dat gekozen hebt bij het maken van de afspraak aanwezig bent.
-
Hoelang van tevoren moet de afspraak plaatsvinden?
Hoe eerder hoe beter in verband met de werking van antistoffen. Wij adviseren om de afspraak vier tot zes maanden voor vertrek te laten plaatsvinden. Mocht dat niet lukken dan minimaal zes tot acht weken voor vertrek.
-
Ik ben in het verleden door een ander vaccinatiecentrum gevaccineerd, maar wil nu de (herhaal)vaccinaties door jullie krijgen. Is dit mogelijk?
Dat is zeker mogelijk. Om een afspraak te maken klik je hier. Op deze pagina vul je je gegevens in zoals reisbestemming kies je een afspraakdatum bij jou thuis of op één van onze locaties. Wij sturen je vervolgens een e-mail met een link om een persoonlijk account aan te maken om je aanmelding aan te vullen met gegevens zoals je gezondheidsverklaring en eventueel je vaccinatiehistorie. Ons medisch team heeft deze gegevens nodig om een persoonlijk vaccinatieadvies voor je op te stellen. Zodra wij alle benodigde gegevens hebben ontvangen, ontvang je per e-mail bericht dat je vaccinatieadvies klaar staan in jouw persoonlijke account.
-
Ik heb de afspraak gemist
Als je niet aanwezig was op het door jouw opgegeven adres of op de door jou gekozen locatie, zijn wij helaas genoodzaakt om hier kosten voor in rekening te brengen. Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op om de afspraak opnieuw in te plannen.
- Ik kan niet inloggen
- Hoe pas ik mijn vaccinatiehistorie aan?
- Ik wil mijn gegevens wijzigen
- Hoe kan ik de afspraak verzetten?
-
Ik heb nog geen definitieve afspraakbevestiging ontvangen
Wij streven ernaar om uiterlijk 3 dagen voor de afspraak de afspraakbevestiging met het persoonlijke vaccinatieadvies te versturen. In de maanden juni en juli is het erg druk en kan dit soms iets langer duren. Heb je nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op.
-
Op welke dagen kan er een arts bij mij thuiskomen?
Onze gecertificeerde artsen zijn zeven dagen in de week beschikbaar. In de ochtenden, middagen en avonden. De beschikbare afspraakmogelijkheden kun je hier checken.
-
Hoe annuleer ik de afspraak?
Je kunt jouw afspraak annuleren door een email te sturen naar info@thuisvaccinatie.nl onder vermelding van je referentienummer. Let er wel op dat je minimaal 72 uur voordat de afspraak plaatsvindt de afspraak annuleert. Indien je de afspraak niet 72 uur van tevoren annuleert, zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen.
-
Ik heb al een afspraak gemaakt en ontvang nu een email om de vragenlijst in te vullen
Waarschijnlijk is er een dubbele aanmelding gemaakt en heb je verschillende afspraakcodes (referentienummer) ontvangen. Neem contact met ons op, zodat wij de dubbele aanmelding(en) kunnen verwijderen.
-
Hoe weet ik welke vaccinatie(s) nodig zijn voor mijn reis?
Het vaccinatieadvies is altijd persoonlijk en is van een aantal factoren afhankelijk. Jouw reisbestemming, wat je gaat doen tijdens je reis, jouw medisch verleden en bijvoorbeeld medicijngebruik kunnen van invloed zijn op het advies van de reisgeneeskundig arts. Om een vaccinatieadvies op te stellen heeft ons medisch team een aanmelding nodig die je hier kunt plaatsen. Wij kunnen telefonisch geen vaccinatieadvies geven. Blijk je geen vaccinaties voor jouw reis nodig te hebben dan wordt de afspraak kosteloos door ons geannuleerd.
-
Hoe plan ik een herhaalafspraak in?
Als je een aanmelding plaats op mijn.thuisvaccinatie.nl kies je bij stap 1 ("Wat kunnen wij voor u betekenen") voor ‘Overige vaccinaties & diensten’ en vervolgens voor 'herhaalvaccinatie'. Vervolgens kun je in het opmerkingenveld onderaan ('Kunt u aangeven welke vaccinatie(s) u wenst te ontvangen?') aangeven om welke herhaalvaccinaties het gaat.
-
Hoe kan ik een afspraak maken?
Je kunt bij ons alleen online een afspraak maken. In 3 stappen maak je al een afspraak! We sturen je daarna per e-mail een link om een persoonlijk account in onze beveiligde omgeving aan te maken en de rest van je gegevens in te vullen zoals je gezondheidsverklaring en eventuele vaccinatiehistorie. Je kunt in je persoonlijke account tevens je gezinsleden toevoegen aan de afspraak. Daarnaast is het mogelijk om per email andere personen uit te nodigen voor jouw afspraak met een arts van Thuisvaccinatie. De reisgeneeskundig arts heeft deze gegevens nodig om een persoonlijk vaccinatieadvies op te stellen.
Onze unieke werkwijze
Je maakt een persoonlijk account aan door het invullen van jouw postcode en huisnummer, emailadres en een zelf gekozen wachtwoord. Nadat je akkoord hebt gegeven op het verwerken van je persoonsgegevens heb je een persoonlijk account aangemaakt binnen onze beveiligde omgeving.
Vul je reisbestemming(-en) in. Wij vragen hier ook naar de reden van jouw reis, waar je verblijft en wat je gaat doen tijdens je reis. Deze gegevens zijn van invloed op het advies wat je ontvangt van onze arts.
In dit formulier vul je jouw persoonsgegevens in. Als zorgverlener zijn wij wettelijk verplicht jouw burgerservicenummer (BSN) te registreren, meer informatie vind je hier.
In deze stap kun je ook jouw gezinsleden of andere personen toevoegen aan de afspraak. Voor jouw gezinsleden* vul je zelf alle gegevens in. Nodig je andere personen uit voor de afspraak dan volstaat het invullen van het emailadres van deze personen. Deze personen worden vervolgens gevraagd om zelf een account aan te maken en hun gegevens in te vullen.
*Gezinsleden van 16 jaar en ouder ontvangen van ons een email met het verzoek akkoord te geven op de door jou ingevulde gegevens.
Selecteer een datum en tijdsblok. Wij sturen je per mail een bevestiging van de vaccinatie afspraak op het door jou aangegeven adres. Zodra de arts jouw gegevens heeft beoordeeld ontvang je een email dat jouw (voorlopige) vaccinatie-advies met een specificatie van de kosten beschikbaar is in jouw persoonlijk account. Je logt in met je emailadres en zelfgekozen wachtwoord om jouw vaccinatie advies te kunnen inzien. Heb je geen vaccinaties nodig voor je reis dan wordt de afspraak door ons kosteloos geannuleerd.
Om te bepalen of - en zo ja - welke vaccinaties je nodig hebt voor jouw reis, is het noodzakelijk om een gezondheidsverklaring in te vullen. Aan de hand van de ingevulde gegevens kunnen wij bovendien bepalen of de vaccinaties veilig voor je zijn. Alle vaccinatie instellingen zijn wettelijk verplicht om met een gezondheidsverklaring te werken.
Nieuws
Gordelroosvaccinatie in Nederland
Radar besteedde tijdens de uitzending van 18 november 2024 aandacht aan de gordelroosvaccinatie, die je…
Wijzigingen malaria-advies LCR
Per 29 oktober 2024 zijn er met betrekking tot malaria nieuwe richtlijnen en kaarten uitgebracht…
Geen polio-vaccinatieverplichting voor Malawi meer
(bron: LCR, WHO) Voor Malawi geldt géén verplichting voor poliovaccinatie meer vanuit de WHO. De…